Organizace dne
6.30 – 8.00 SCHÁZENÍ DĚTÍ
MŠ se otvírá , děti si svlékají svršky ve svých šatnách a scházejí se v určených třídách obou pavilonů.I.pavilon : v I. třídě od 6:30 hod
II.třídě od 6:45 hod
II.pavilon: ve III. třídě od 6:30 hod
IV. třídě od 6:45 hod.
6.30 – 9.45 RANNÍ HRY
DIDAKTICKY CÍLENÉ ČINNOSTI, KOMUNIKAČNÍ KRUH(spontánní i záměrné činnosti ve skupinách i individuálně)
PRŮBĚŽNÁ SVAČINA I HYGIENA
JAZYKOVÉ CHVILKY
SMYSLOVÉ HRY
- Děti si volně hrají (neřízené činnosti), nebo se zapojují do řízených, skupinových, či individuálních činností. Po příchodu do třídy dítě pozdraví, pokud chce, podělí se o zážitky, požádá o vybranou hračku, nebo se podle vlastního uvážení zapojuje do částečně řízených aktivit nabídnutých učitelkou (malování, kreslení,vytváření..)Děti mají k dispozici hrací koutky, stavebnice,skládanky..)
- Didakticky cílená činnost řízená učitelkou .Tato činnost je cílená zaměřená k danému tématu. Děti plní úkoly formou hry.
- Komunitní kruh, krátké ranní cvičení ( Děti si sdělují svoje zážitky, pocity ; jsou zařazeny Pohybové hry , běh , chůze, přeskoky, honičky, zdravotní cvičení..)
- Dopolední svačina průběžná – svačina , při které děti mají možnost volby – KDY půjdu svačit, S KÝM půjdu svačit, NA CO MÁM CHUŤ - volba druhu nápoje (teplý x studený; mléčný x ovocný) . Děti se ve většině případů obsluhují samy, (po celý den je dětem k dispozici nápoj k dodržování pitného režimu – např.čaje , džusy, voda s ovocem, multivitmín.nápoje)
- Po svačině děti volně odcházejí a zapojují se do činností dle zájmu Před každým jídlem i po chodí děti na toaletu a myjí si ruce mýdlem. Každé dítě se utírá do svého ručníku, který má na určené značce.
9.40 – 11. 40 POBYT VENKU
Děti se převlékají v šatnách, kde má každé dítě své místo (na značce), učitelka dohlíží a pomáhá dětem při oblékání, v 10.00 hod. zpravidla děti odcházejí ven, při vhodném počasí, zejména v letních měsících si pobyt venku prodlužujeme, využíváme pobytu na zahradě, v přírodě, hřiště ve městě nebo u ZŠ
11.50 OBĚD
Čas oběda, do jídelníčku jsou zařazována jídla racionální výživy, starší děti si jídlo samy přinesou a používají kompletní příbor, ml.dětem částečně pomáhají učitelky a paní uklízečka12.15 – 14.30 HYGIENA A ODPOČINEK, KLIDOVÉ AKTIVITY, ZÁJMOVÉ AKTIVITY
Děti se po použití WC a umytí převlékají do pyžámek a následuje odpočinek na lehátkách.
Před spaním si čteme pohádku, následně rozebíráme obsah, děti mají možnost sdělit své postřehy, či zážitky a poté následuje odpočinek.
Děti starší, nespící, mohou odpočívat kratší dobu a následně se mohou věnovat klidovým činnostem a hrám s dodržením pravidla – “Nechám kamarády v klidu odpočívat.”14.30 VSTÁVÁME
Děti se individuálně probouzí, po použití toalety se oblékají,
češou, podporujeme klidný přechod při probouzení k vstávání,14.30 – 15.00 SVAČINA A HYGIENA
osobní hygienu následuje svačina , při které opět uplatňujeme samostatnost, sebeobslužnost dětí
15.00 – 16.30 ODPOLEDNÍ HERNÍ ČINNOSTI
hry + dle zájmu dětí pokračování didakticky cílených činnostídětí dle zájmu .
Rozchod děti I. pavilon : děti ze II. třídy se rozcházejí domůdo 15.30 hod .
poté přechází do I. třídy odkud se rozchází děti obou tříd do 16.30 hod.
II. pavilon : děti IV. Tř. Se rozchází do 15.30 hod ,
poté přechází do III.tř. a děti obou tříd se odtud rozchází do 16.30 hod.
V případě příznivého počasí pobyt na školní zahradě, odkud se děti postupně rozcházejí ( oznámeno cedulí v pavilonu nebo před třídou)Během celého dne paní učitelky nenásilnou formou vtahují děti do řízených výchovných činností, vzhledem k věkově smíšenému složení dětí většinou po skupinkách a to tak, aby dané úkoly a cíle jejich práce byly přiměřené především dovednostem, schopnostem, znalostem i věku dětí.